Rainbow Arch Over Clouds

Lite tjurigt - men mest underbart

 
 
 
Jag är fortfarande alldeles upprymd över hur bra det gick under dagens dragtur med alla tre hundarna nu nyligen. Visst, Elma kanske inte hängde med i alla svängarna och hjälpte inte till att dra hela tiden. Men hon var helt klart mer på än senast. Igår damp också en till manmat-lina ner i brevlådan så Elma hade något vettigt att dra med, plus den eftertraktade nacklinan till Tolstoj och Juno, så inte Juno blir frestad att bita i linan när hon tycker det blir för enformigt att bara springa. 
 
Samtidigt så känns det tråkigt att Elma-tiden blir så kort denna gången. Men hon är trots allt väldigt fäst vid sin husse, så jag skall inte hålla henne här mer än nödvändigt bara för att jag tycker det är roligt. Men jag gör verklligen mitt bästa för att hon skall trivas, och det i sin tur gör ju att det blir roligare för mig att ha henne här också. Hon har skämts bort med extra god mat, fått skogspromenader, fått vakta i hundgården, fått massor av soffmys och fått dra som en tok i två omgångar (en gång framför mig utan cykeln, och en gång med). Sen så har hon tjurat lite över att Tolstoj och Juno har lekt, som vanligt, men att de bara munfäktas tycker hon är OK iaf. 
 
Sen så har hon ju också sett till att jag bloggar lite igen. Grejen är att jag egentligen inte har plats för bilder på datorn, och därför blir det också väldigt lite bloggande. Men efter lite rensande så tog jag mig råd att ta iaf lite foton medans Elma var här, annars så går ju mobilkameran varm här hemma, och jag är väldigt aktiv på instagram.
 
(ursäkta den kassa kvalitén om ni kollar på bilderna från datorn)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: