Rainbow Arch Over Clouds

Här följer förklaringen.



BÖCKER

Här skriver jag om böcker. Det kommer vara en blandning av bokrecensioner och små boktips för både barn och vuxna.


DAGENS NYHET
Efter att ha bläddrat igenom någon internettidning, blivit tipsad om någon artikel eller sett något på tv-nyheterna så kommer jag antagligen inte kunna låta bli att kommentera något som jag tagit del av. Därav denna kategori. Eller så kan man ju välja att se det lite som ett tidsdokument om man vill.


EN HELT VANLIG DAG

Är precis vad det låter som. Här skriver jag sonika om vad som har hänt under dagen alternativt dagarna. Något av en dagbokskategori.


EN HELT VANLIG DAG (MED FOTOGRAFIER)
Egentligen samma som föregående, men med tillhörande fotografier då. Detta för att främst jag skall hitta bilder som jag tagit och lagt upp så smidigt som möjligt.


FILM
- RECENSIONER
Numera finns det 3 hela filmkategorier. Denna innehåller filmrecensioner av enskilda filmer.

FILM - TIPS OCH LISTOR
Här listar jag de bästa filmerna i ett specifikt tema. Filmtipsande helt enkelt.

FILM - VECKANS KORTA
Skall här en gång i veckan försöka att tipsa eller helt enkelt sonika lägga upp en bra kortfilm som ni kan ta del av när ni har lite tid över.


GRAVID (GNÄLLKATEGORIN)

För perioden nu när jag är gravid så gnäller jag av mig här. Detta är ju trots allt främst en gravidblogg. Även fast man inte kan tro det ibland, trots alla foster överallt.
Självklart så kommer denna kategori dö ut snart, men då drar jag ju igång mammabloggandet istället. Denna kategori med dess gamla inlägg kommer dock att finnas kvar att begrunda ändå.


HÖGST PERSONLIGT
Nog den bredaste kategorin, då det är allmäna tankar och saker som handlar om mig personligen. Kan bli om lite vad som helst. Pussel, missfall, feminism och skägg handlar några av inläggen om hittills t.ex.


IGOR
Om hunden har en egen kategori så måste ju självklart min biologiske människoson också få en plats tillägnad bara honom. Här kommer det rymmas saker som blir lite för mycket "bara Igor" för att rymmas i någon annan kategori.


MIN KONSTUTSTÄLLNING
Jag är ju gammal bild & form-are från gymnasietiden och har gått hundratals kurstimmar i oljemålning och även folkhögskola med konstnärlig inriktning. Trots detta så är mitt konstnärliga utflöde rätt så begränsat till den här bloggen, och den konst jag förkovrar mig i är filmkonsten. Detta måste jag gör någonting åt, därav kategorin "Min konstutställning"



MUSIKEN
Denna kategori kommer att handla om musik. Jag kommer skriva om olika band, genrér och skivor. Eller kanske bara ge ett låttips eller skriva något annat spännande om musik.

MUSIKEN - 100 FANTASTISKA RÖSTER
Underkategori till "musiken" där alla mina små hyllningar till fantastiska sångröster huserar. Hela 100st är planen att det skall bli. Kalla det för ett litet projekt om ni så vill.

MUSIKEN - IGORS FAVORITER
Vår son Igors favoritlåtar, kort och gott.


OBSERVERAT

Ännu en bred kategori, som kanske kommer att resultera i en vidare uppdelning i framtiden. Här lägger jag upp bilder och skriver om saker och företeelser som jag sett/tagit del av främst på nätet, men också i det verkliga livet (som man säger)


OM BLOGGEN
Ja, det är precis vad det låter som. Här skriver jag om bl.a. uppdateringar och status på bloggen.


SAKER, TING OCH PRYLAR

Jag är verkligen inte mycket för att blogga om saker jag köpt, men om det är något som verkligen är värt att tipsa om så kommer det att hamna här. Räkna inte med någon större aktivitet dock.



TANKAR OM FÖRÄLDRARSKAPET
Detta är faktiskt den kategorin som jag tycker skall bli mest spännande att läsa inlägg ifrån när jag väl varit mamma ett tag. Kanske kommer den att döpas om till; "Tankar om föräldrarskapet - Pre baby", eller något. Så har jag ytterligare en med lite nutida (eller framtida om man nu så vill) tankar om föräldrarskapet. Eller så får man bara inse att man förändras, utan att ens obetydliga blogg-kategorier behöver göra det.
 

TIDSRESAN




TOLSTOJ
När ett inlägg blir lite väl mycket om hunden så skuffar jag undan det i den här kategorin. Självklart kommer det samma gälla när ett inlägg blir lite väl mycket om kommande barnet. Men då heter kategorin någonting annat förstås.


TV UTAN TV
Jag har ingen tv, men det hindrar inte mig från att kolla på tv-program då allt går att se på datorn. Den här kategorin kommer därför innehålla blogginlägg om tv-serier, program, och allehanda klipp man kan tänkas se på en dumburk annars.


Skall försöka vara duktig att uppdatera förklaringarna så att alla kan hänga med. Blogg.se är nämligen lite för begränsat för att jag skall känna mig nöjd med hur pass lättillgängligt det jag har skrivit är, när det kommer till designen på sidan.