Rainbow Arch Over Clouds

Objektiv motvind

Igår så slant som sagt min kamera i golvet. Som tur är så kommer detta inte hindra mig från att ta bilder. För trots en jättestor spricka rakt över linsen så går det som oftast att få bilder utan stora fula ljusreflektioner. Vid inzoomningar går det bäst. Nu är jag dock på jakt efter ett nytt objektiv för en billig penning.

Innan kameran slant i marken så hade jag varit ute ett par timmar och njutit av det lite småkyliga vädret. Skönt att slippa den hemska sommarvärmen. Är liksom lite redan trött på sommaren fast den inte ens har börjat. Nu kan det bli höst och vinter på en gång tycker jag. Är ju ingen ordning på årstiderna ändå. Man undrade ju ett tag vart våren hade tagit vägen exempelvis. Den där övergången från vinter till sommar gick så fort där ett tag, men nu verkar det hela vara på rätt köl igen... Hur som helst så kunde vi äntligen vara ute mitt på dagen utan att vara orolig för att det läskiga stora eldklotet skulle bränna sönder oss. Vi tog en ordentlig promenad allihopa, sedan satt vi och hängde lite på tomten. Här är lite bilder från innan kameran hoppade ner och slog sig:

Bild 1: Har nyligen kommit på att det bästa sättet att ta närbilder på mitt svarta hårmonster är med inställningen macro. Så nu får jag nästan alltid helt ok bilder på honom.  Bild 2: Ja, det tog ungefär en vecka så hade tältet som Igors farmor och farfar kom med blåst sönder. Ikväll blir det till att silvertejpa åbäket. Vi sade väl säkert hundra ggr allihopa att det skulle hända, och att det var därför jag och Dallan inte köpte en sådan där billig variant.  Bild 3: Igor tycker alltid att gräset är roligare än alla leksaker en erbjuder honom. Självklart skall det provsmakas också.  Bild 4: Som tur är så kan man träna upp sin gräsplockarteknik på andra saker också.  Bild 5: Trött mamma med allvarsam bebis. 


Kommentarer:

1 Anna:

åh vilken fin jacka igor har där!

jag älskar grönt & älskar träd! <3 var har ni månne köpt den? blir ni ledsna om jag ev köper en likadan? :)

Kommentera här: