Rainbow Arch Over Clouds

Minus mannen med dolken

Jag vet att det är ett djävla tjat om det här att jag inte kollar tillräckligt mycket på Bollywood-film. Varför inte bara kolla på mer indiska härliga rullar liksom? Jag verkar ju ha tid att se annan typ av film. Jag har dock kommit på varför, det är nämligen för att det känns som ett alldeles för stort åtangande att sitta och kolla på en film som är minst 3h lång. Hur ofta har en 3h i ett sträck till sitt förfogande liksom, och när det väl händer har en inte massvis med annat som en "borde" göra då?
 
Jag tror dock jag har kommit på en lösning! Jag tänker tackla varje indisk film som en mini-serie. Jag delar såklart upp den i flera delar. Detta kommer såklart säkert förstöra lite av filmupplevelsen, men nu får min Bollywood-torka vara över. Kan inte nöja mig med härliga klipp längre... och påtal om härliga klipp så kan jag bjuda på ett här i bloggen. Vem blir inte sugen på att se en hel film med sådant här? Vem vill inte ha ett dansgolv som ser ut såhär när en går ut på klubb? Eventuellt minus den där snubben med dolken som försöker döda någon, honom kanske en klarar sig utan.
 
 

Kommentera här: