Rainbow Arch Over Clouds

Kol(la)! Regn och rödbetsmuffins

Nu har det regnat i över ett dygn i sträck. Tolstoj är lite rastlös, men det värsta kommer väl när han väl får bli av med den energin han sparar på nu. Det har ju regnat så mycket, och det är först nu det duggar, och Dallan är så söt så han beger sig ut till skogs med honom på cykel så han får springa av sig det värsta iaf. Så får vi hoppas på lite uppehåll imorgon och köra en lång tur med cykelvagnen.
 
Jag får dock lite krupp inomhus, men idag har jag iaf gjort lite serious cooking iaf. Ställde mig och gjorde nyttig variant av muffins faktiskt. Försöker komma på det perfekta matmuffinsreceptet, och jag trodde jag hade lyckats med mina paprika, fetaost och chili-muffins, men Igor tycker av någon anledning inte om paprika. Så idag så gjorde jag muffins med rödbetor, morötter och chili istället. Jag tyckte de blev sådär. Men det berodde nog mer på min nästan obefintliga bakskillz än ingredienserna i sig. Hade nog för mycket mjöl och/eller bakpulver. Men de var ju mer än ätbara iaf, och Igor åt ett par efter lunchen. 
 
På tal om lunchen och stå i köket. Igor var i vardagsrummet bredvid köket medan jag höll på. Tyckte han var lite väl tyst, men tänkte att han säkert stod och kollade i någon bok eller något. Men så kommer han med händerna i vädret för att visa mig vad han gjort. Och jag blir förskräckt. Helt svart om munnen och händerna, och min första tanke var att han hade gjort sönder en bläckpenna, men kom snart på att han käkat kol... igen. För ja, det är inte första gången han käkar kol. Tydligen är det jättegott. Så in i badrummet och tvätta av honom.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 M:

Vilken fin färg på muffisens/muffisarna? Underbart!

Svar: Ja, de blev alldeles rosa. Såg godare ut än vad de var dock, tyvärr. Men det berodde på att det var för mycket mjöl och/eller bakpulver som sagt. Lite matigare muffins med rödbetor och massvis med fetaost blir mitt nästa projekt ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: