Rainbow Arch Over Clouds

Snurrskallarna

 
 
Är det inte konstigt att komma hit med alla maskiner, gräva i ett par timmar, lämna maskinerna och sedan inte återvända inom 4 dagar? Det tycker iaf jag. Så när jag vaknade efter hela två timmars sömn av ett snabbt dovt vovvovovovov vov så antog ju jag att Tolstoj hade väckts utav att avloppskillarna kom och sprang mot dörrent och skällde. Det lät nämligen som ett sådant här skall: "jag låg och vilade, men överraskades utav något jag tror är värt att vakta huset ifrån, så jag börjar skälla lite random och uppspelt samtidigt som jag springer till dörren"-skall. Jag slängde ur mig ett trött klagande "Tooolstoooj dååå..." och han slutade och kom upp till oss på övervåningen och var alldeles glad. Med andra ord så var det ingenting ute, mer än möjligtvis något djur. Eller så väktes han utav att mus sprang över golvet eller något. För de har vi börjat höra nu i dagarna. Skit också. 
 
Solen skiner idag iaf men skugga över nästan hela tomten, som vanligt, men det har varit mysigt att promenera ute i byn. Sedan så har vi haft tomthäng. Har nött de lydnadsmoment som vi kan, men det är ju långt ifrån alltid som Tolstoj är pepp. Idag gjorde han dock allt med glädje. Tänk om han alltid kunde vara så. Kanske har det varit bra med en paus? Sedan så försöker jag fortfarande få honom att göra del enkla trick som han kan på avstånd. Ibland går det, ibland så är det som om han glömmer bort sig, börjar springa mot mig och gör typ "vacker tass" i farten för att sedan sätta sig och vill ha belöning. Han är ju såklart väldigt söt när han gör detta, men det är ju inte rätt för det. Tror han blir förvirrad av att jag ber honom stanna innan, för det brukar ju innebära att han skall komma till mig sedan. Så när han är lite för glad i belöningen så blir det snurr i hjärnan på honom. Muppen.
 
Så gömde jag godis till Tolstoj och sparkade boll med Igor. Igor som inte alls ville bli fotograferad idag eller vara med på det vi gjorde nämnvärt mycket, utan var under en lång stund helt inne i att låta en polishelikopter och en bil ha ett litet samtal med varandra.
 
Nu skall jag städa hallen med förhoppning om att den håller sig fin tills alla gäster kommer nu i veckan. Det är rätt mycket att hoppas på, men jag håller tummarna. Några få bilder från idag får ni hur som helst innan jag sätter igång:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Jag upplever att pauser i träningen, även om d bara är trickträning, är ofta bra. Då ökar motivationen. Har en paus nu med rallylydnaden t ex över jul, sen ska vi ta tag i det igen.

Svar: Ja, brukar ta kortare pauser när det inte går bra längre. Men nu tror jag inte vi har gjort några av lydnadsmomenten på över en månad. Sedan så gör vi ju det bara på skoj, så det är inte så viktigt. Men det är kul när det sitter, och tydligen behövde Tolstoj en lång paus för att tycka det var kul igen :)
Terése Bouvier

Kommentera här: