Rainbow Arch Over Clouds

Sätern

Sista lilla äventyret med Juno på ett bra tag framöver, men inte sista äventyret för mig då vår lilla originalfamilj beger sig upp till Stockholm med avresa tidigt imorgonbitti. MEN då kommer vi till rubriken, för hur får en numera frivilligt med Igor ut med hundarna? Jo, genom att säga att vi skall till sätern, och att vi kanske stöter på något troll. Han gillar nämligen bockarna Bruse. Plus att han gillar att se hundarna rusa av sig. Perfekt, med andra ord.
 
Och så måste ju nämnas att jag nu är hundra på att Juno löper. Tyckte allt att Tolstoj hängde henne i rumpan lite väl mycket när hon precis kom hit nu i söndags (vilket Juno också tyckte), och var hon inte lite svullen och slickade sig mer än vanligt. Men blodfläckarna på lakanet igår morse fastslogs det hela. Det blir första löpet medan vi har detta lilla schema med henne här, så nu vet vi ju att det fungerar bra också. För även om Tolstoj är kastrerad så var det i vuxen ålder, så han kan ju gå tillbaka i gamla vanor om en har otur. Jag får även hålla lite extra koll på Juno när hon är lös, och funderar på att ha henne på samma restriktioner som Tolstoj en stund framöver. Även fastän jag är tämligen säker på att alla i byn har tikar. Men en vet ju aldrig. Det skall nämligen påpekas att jag inte har någon erfarenhet utav tikerier öht, då jag alltid haft hanhund.
 
Vi får se om det blir något bloggande nu under juldagarna, eller om det blir ett uppehåll. Har inte bestämt mig ännu rörande att dra med mig datorn upp till Stockholm. Kan ju hända att jag gör det utav anledning att Igor skall ha något att glo på när inte julklapparna duger.
 
 
 

Kommentarer:

1 johanna:

för mig är det första gången jag har en hane :) fina bilder, hoppas ni får en mysig jul!

Svar: Och en väldigt fin sådan är han också! ^^... tack detsamma <3
Terése Bouvier

2 Sofia:

Trevlig resa och god jul!

3 Sofia:

Trevlig resa och god jul!

Svar: Tack och God Jul :D
Terése Bouvier

Kommentera här: