Rainbow Arch Over Clouds

Den hundtokiga fastern har shoppat hundgrejer

Junos favoritleksak är nu i strimlor och allt som återstår är en boll, vilket i och för sig inte är fy skam då det är bra storlek och hållbarhet på bollen, men ändå. Hon är också expert på att hitta saker som hon och Tolstoj kan köra dragkamp med tills det inte är något kvar. Strumpor är väl favoriten. Så idag så blev det Jami Hundsport och lite shopping. Det blev två leksaker av billigare variant, en massage/borst-handske och så ett dubbelkoppel, ett sådant där som en fäster i slutet av det vanliga kopplet så det delar sig. Så nu slipper jag välja mellan att köra tolklinan eller trassla ihop två koppel under promenaderna. Smidigt värre.
 
Det blev med andra ord lite stadshäng för hundarna, Dallan är nämligen hemma och är LEDIG, så det var lika bra att passa på att få lite gjort och låta hundarna få lite miljöombyte. Väl hemma så har det blivit pälsvård för båda vovvarna, och så blir det nog kloklippning med senare idag. Och så ser jag fram emot att testa den nya koppellösningen nästa promenad, såklart.
 
Allt detta kanske inte låter så spännande, men det har hänt mer saker idag än på hela helgen för min del. Personer har varit bortresta och jag har suttit hemma och känt mig ensam. MEN så fick jag ett fantastiskt samtal nu i helgen. Jag har gått och blivit faster. Min fina lillebror och hans tjej har nämligen gått igenom det där lilla helvetet som kallas för förlossning, och som belöning så fick de en liten bebis som jag ser fram emot att skämma bort i framtiden. Han ska få komma hit och bli dragen av Tolstoa i vagn och pulka, såklart, kasta boll med Juno och mysa framför en film med mig i soffan. Den hundtokiga fastern ute på landet kommer jag vara. Helt underbart.
 
Passade på att ta lite bilder nu när Toltoj inte ser ut som Hej kom och hjälp mig, och denna leksaken var mest populär, få se hur länge den håller. Men med tanke på att jag bara behövde punga ut 25kr för den så skall jag väl inte ha så höga förhoppningar om att den blir långvarig.
 
 
 
 

Kommentera här: