Rainbow Arch Over Clouds

Trippel trubbel

Tog med mig kameran på dagens soliga långpromenad, och det är sällan som en promenad går helt smärtfritt. Är det inte ett kadaver som hittas så är det en katt som skall jagas eller nåt. Idag var det inte bara dubbel trubbel, utan trippel trubbel, och allt började med den där "pinnen" som Juno var ovanligt fäst vid när det var dags för bus på ängen. När hon inte lät Tolstoj leka med den, utan sprang iväg med den och ville ha den för sig själv så misstänkte jag att det var något skumt. Och mycket riktigt! Den där pinnen visade sig vara  ett ben utav något klövdjur, med klöven kvar då, förstås. Jag fick dock gå nära trots att hon inte kom när jag ropade (första gången någonsin). Bilden på henne i gräset är när hon överväger om det jag har att erbjuda är bättre än den där klöven, vilken hon inte tyckte, trots att jag trodde att hon skulle komma när jag frågade var bollen var. Men ingen av vovvarna vägrade gå med mig sen iaf.
 
När vi nästan var hemma så hade vi hund - och kattmöte, SAMTIDIGT: Det gick dock förhållandevis rätt smidigt. Tolstoj och Juno (mest Tolstoj) påbörjade att sätta efter en katt, och vips så stod grannens hund där och skällde ut dem. Mina lurvar skällde tillbaka och jag kände väl att det inte kändes superbra att de hade dragselena på sig. Men ägaren kallade in sin hund, och när den satt vi ägarens sida så kunde vi passera utan några problem alls. Tur att jag hade trötta icke-bråkiga hundar. Jag köper liksom att de kaxar tillbaka sålänge de inte drar omkull mig och lugnar ner sig när jag säger till, och är faktiskt rätt nöjd med hur det gick ändå. Har ju inte haft så många hundmöten med båda två i koppel, och aldrig när jag inte haft lite uppsikt innan det hela inträffat. Men hunden vi mötte är ju duktig, och Tolsoj brukar inte ens titta åt den annars, de flesta hundar som vaktar sin tomt brukar han nämligen ignorera. De flesta... Ja, det märks att jag inte har så höga krav på min/mina hundar, men de tyckte själva att de var lite duktiga efter att vi hade passerat, de började nämligen bådatvå att tigga käket de visste att jag hade i fickan. Haha.

Några få bilder från idag, och ingen av dem var sådär supersugna på att posera. Däremot har det varit busmayhem idag. Både inomhus och på promenaderna.
 
 
 
 
 

Kommentera här: