Rainbow Arch Over Clouds

Aktivitet i sjukstugan

Det lilla människobarnet har spytt hela natten, och ingen var mer förvånad än jag när han ville gå ut och leka och promenera med hundarna idag. Han säger att han mår bättre, och är antagligen så tacksam över att inte må illa att han helt glömt bort att man skall trilskas så fort man skall ut. Jag är för övrigt också tacksam över att jag mår bättre. Första dagen sedan i måndags då jag inte har feber, och detta trots att jag inte har vilat så mycket som jag tyckte mig behöva. Jag har varit ute och promenerat och varit på fotouppdrag, men visst har det slappats en del med. Har hunnit ta igen lite filmtittande, t.ex.
 
På tisdag kommer det en Serbisk kille hit som skall bo hos oss. Vi känner honom inte, men genom lite kontakter har han fått tag på en praktikplats på stenbruket här där vi bor. Han är stenhuggare, och funderar på att starta ett liv här i Sverige med sin familj. Så vi ställer upp, inte utan att jag har lite ångest över det hela. Men vem skulle inte ha det? Att vi bara har bönor och linser att bjuda på i matväg också känns ju sådär lagom kul, men han klagar säkert inte. Hundrädd ska han inte heller vara, men det hör ju till ovanligheterna att man har stora hundar inomhus där han kommer ifrån, så bara det kan ju bli en grej. Plus att det blir konstigt för hundarna att ha en främmande människa boendes hos oss så många dagar i streck. 
 
Jag tog lite bilder från när vi körde lite tomthäng efter en rätt ordentlig promenad. Juno och Tolstoj lekte också ordentligt för första gången sedan Juno började löpa. Hon har varit så grinig på honom under löpet, så han har liksom backat och varit lite ovillig att leka. Han har väl inte riktigt förstått varför hans vanliga lekinviter inte har fungerat, och inte riktigt vågat. Däremot har de varit mysigare mot varandra än vanligt. Det är ju oftast så att de ligger i varsin ände utav soffan t.ex, men nu ligger de bredvid varandra och Tolstoj har krupit upp hos henne oftare. Inget dåligt som inte har något gott med sig, som en brukar säga... och som det brukar vara så har photoshop slutat fungera igen. Så det blir lite random redigering med annat på bilderna idag: 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: