Rainbow Arch Over Clouds

Hugger i

Igår kväll så kom då vår nya inneboende hit ända från Serbien. Han lyckades ta sig från flygplatsen i Malmö och hit på 7h. Så galet imponerad, och vi får hoppas att stenhuggeriet är lika imponerade utav hans stenhuggeri-insatser som jag var över hans transporteringsskillz i ett helt nytt främmande land. 
 
Jag är också imponerad över både Juno och Tolstoj. Juno skällde ju ut stenhuggaren efter noter när han kom, men både hon och Tolstoj är ju väldigt trevliga om besökaren är lugn och hundvan. Jag blir ju alltid lite nojig över att Tolstoj skall få för sig att hänga på Juno, eller att Tolstoj skall testa den nya besökaren, men inget sådant inträffade. Han hade också hund själv, en stor hund som verkar bo utomhus och vakta ägorna. Men visst tyckte han det var lite obehagligt när Juno körde sitt "jag är osäker på dig nya människa därför skäller jag som en tok", men hon lugnade ner sig snabbt ändå tycker jag. 
 
Sedan så kan jag inte låta bli att tro att stenhuggaren tycker det är lite knasigt att vi inte bara har de två stora hundarna inomhus året om, utan att vi alla delar säng tillsammans. Eller så tycker han inte det är konstigt alls, han har iaf inte sagt något. Vilket en iofs inte gör om man är artig och trevlig, vilket han verkar vara. Vi fick till och med lite fina presenter när han kom. Vi önskade oss att han skulle ta med sig lite valnötter, t.ex, och "lite" blev till 2,5kg valnötter. Det är jämförelsevis väldigt billigt med valnötter i Serbien, men ja, ni vet ju hur dyrt det är här i Sverige. Två par snygga sockor fick vi med. Hur schysst som helst. Får se om han kan bjussa på att synas på bloggen sen också. Måste ju ha ett bildbevis eller två. 
 
Det låter som om allt är gott och väl, med andra ord, men jag har faktiskt åkt på en ny omgång maginfluensa. Natten till tisdag så spydde jag som en gris, men har inte spytt sedan igår förmiddags. Min öroninflammation är dock helt OK, men halsen tyckte ju inte om att bli bombarderad med magsyra mitt i allt. Men ja, det positiva med det var ju att jag inte behövde, eller borde snarare, ta hand om allt käk igår, och idag mår jag rätt så bra. Så pass bra att det blev till att bege mig iväg på lite drag och bus med alla tre monster i solskenet. Tyvärr så knasar sig allt som har med fotografering att göra just nu, så det blir mobilkort för hela slanten. Sista bilden är från vårt sedvanliga kvällshäng i soffan, något som kommer se lite annorlunda ut nu när stenhuggaren är här:  
 
 
 
 
 

Kommentera här: