Rainbow Arch Over Clouds

Jag är sjuk. Dra mig!

Nu har jag fått den! Min sjukskrivning. Ni vet, ett sådant där intyg på att man är sjuk så att man kan få ut pengar från försäkringskassan. Den är på heltid i 2 månader tills vidare. Jag är dock inte berättigad pengar från försäkringskassan, det har jag aldrig varit, detta trots att jag jobbat på rätt bra i mina dagar.. Ni vet, alla de där reglerna som de sätter in - och tar bort - och sätter in igen för att en skall få ut några pengar har aldrig varit till min fördel. Nä, det var inte för pengarna jag ville ha ett sjukskrivningsintyg, utan för att Igor skall få några timmar mer på förskolan. Inte bara för hans egen skull, utan för att jag skall ha större möjlighet att faktiskt ta del utav den behandlingen som jag äntligen får. På tisdag så skall jag träffa en sjukgymnast, och sedan är det dags för den fjärde psykologen i ordningen, vilken inte kommer bli min sista.
 
Idag är en sådan dag då Igor är på förskolan. Idag hade jag halvplanerat att få hit Juno och hennes matte för en promenad, men vi kom överens om att vi tar det nästa vecka istället. Då var istället planen att ligga i soffan hela dagen som den zombie jag känner mig som. Har bara sovit ett par timmar per natt hela veckan, och trodde aldrig att jag skulle palla pallra mig iväg ut på någon ordentlig tur idag. Men nu under eftermiddagen slog det mig; för hur mycket behöver jag ens röra mig egentligen? Jag har ju en draghund! Så fram med pulkan och ut i solskenet. Tolstoj har ju inte visat tecken på att vara öm i trampdynorna sedan i tisdags, så det var bannemig dags.
 
Tolstoj hade sådan djävla fart idag, helt utan att ha Juno med sig och allt. Mobilkameran hängde inte riktigt med och jag kunde bara ligga i pulkan och njuta. Snabbast gick det ner mot sjön, såklart, det är lite därför jag tog just den rundan jag gjorde. Det är ett säkert kort att få till lite spring i draget iaf de första 2 kilometrarna, men det gick faktiskt minst lika bra hem igen.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Vilka härliga bilder.
Med rätt kläder är vintern en vacker årstid.

Så tråkigt att du fått byta psykolog så ofta. Så ska det inte vara.

Svar: Är ju inte så kallt här nere hos mig heller. Ett par täckbrallor och försvarets ulltröja och så är jag reda att rulla runt i snön hela dagen :D... och nej, jag träffade ju min första typ i Augusti, vilken jag fick vänta på sedan tid hos läkaren i April. Sedan så skickade hon mig till öppenpsykiatrin och där fortsätter de att bolla runt mig. Men jaja, är inne i systemet nu iaf ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: