Rainbow Arch Over Clouds

Pulka med två hundar

Juno löper och Tolstoj fick såklart kåtslag igår när hon kom hit igår kväll. Det gick dock över efter ett par timmar, och allt har varit som vanligt tills efter vi kom hem från dagens dragtur. Han är ju dock inte en hälften så till sig som han kunde bli innan vi kastrerade honom när han strax var fyra år, och nu verkar det ha lugnat ner sig igen. Han kommer ju ihåg hur sur Juno blev igår, och lyssnar ju bra på mig även fastän han är envis.
 
Så nu ligger de här trötta. Juno i sin snygga rosa "bikinitrosa" som hon har för att hon är så slarvig med att hålla efter sig själv, och Tolstoj med normal andning bredvid. Nöjd med att bara få vara i hennes närhet. För detta med draget i sig blev de inte så trötta utav, tydligen. Nu körde vi ju iofs bara i etapper, då det mer var för att testa en alternativ lösning. Blir ju klurigt att ha båda i lina om jag nu skall vara i pulkan då tyngdpunkten blir så låg. Tolstoj drar heller inte alltid så bra om han inte får dra med skakel, och Juno är ju precis tvärtom. Men var fästa Junos tolklina (eller koppel med expander i detta fallet blev det) utan att det gör att Tolstoj drar tokigt i skaklet, eller att Junos lina hamnar på villovägar?
 
Jag har klurat och klurat, och tillslut så blev det någon lösning som fungerade rätt så bra, men jag måste komma på något bättre för att göra det hela säkrare och så att båda får optimalt med utrymme och jämvikt att dra med. Eller helst så vill jag ju ha båda i lina eller båda i skakel (har förlängning till skaklet)... Eller så skiter jag i detta med pulkan helt och väntar in att jag kan kicka sparken och köra lina. Vi får se. Tills dess så bjuder jag på lite mobilbilder och ännu en video där jag tjoar och tjimmar, vurpar och ger helt fel instruktioner till hundarna. Men fart framåt fick vi iaf, och kul hade vi. Juno fick mer fart desto mer jag tjoade märkte jag snabbt, så jag tjoade mest hela tiden. Ändå så lämnade hon Tolstoj i sticket när det blev en liten uppförsbacke, den fulingen. Men så är detta typ första gången hon drar lite mer seriöst också, hon var faktiskt superduktig!
 
 

 

Kommentarer:

1 Sofia:

Oj va fort det går med pulkan! Duktiga hundar :-) Konstigt att det inte tröttar ut dom ;-)

Svar: Det känns som om det går fortare än vad det ser ut på videon också :P... Inte ens flåsiga, men lite sega har det varit idag ändå efteråt ^^
Terése Bouvier

2 Mia:

Vad mysigt det ser ut! Lyckliga hundar!

Svar: Det var galet kul och mysigt. Var så stolt över dem :)
Terése Bouvier

Kommentera här: