Rainbow Arch Over Clouds

Stigjakt

Idag har vi varit på mushing-stig-jakt... eller vad en nu skall kalla det. Har iaf tänkt att veckan skall spenderas i skogarna häromkring i jakt på lite bra stigar som inte bryts av av höga berg, smärre träsk eller ormbunks - och blåbärsrishav. Är ju så jag brukar gå när jag går i skogen, så har riktigt dålig koll på vettigare vägar genom skogen häromkring. 

Min favoritväg, den enda längre runtgående väg här i närheten (privatväg som nästan alltid är folkfri) är nämligen nygrusad, och jag vet inte hur kul den är att dra på framöver. Annars är den perfekt. Den är nämligen ca: 4km lång och i mitten kan en avnjuta ett dopp på badplats med en liten sandstrand och brygga, om en har lust. Annars är den bara en bra motivator för att få hundarna att springa på riktigt bra. 

Dagens stigjakt blev dock inte så lyckad. Begav mig ut på traktorspåren som leder från skogsvägen och försökte mig på att hitta en stig ifrån dem som inte skulle vara allt för svår att dra på. Men det verkar vara omöjligt. Får helt enkelt hitta någon bättre väg, och jag har ju några andra att utforska. Kanske har jag också gott om tid på mig. Vet inte riktigt när pawtrekkern dyker upp nämligen, men hoppas ju att det blir snart, förstås. Och så hoppas jag att vi skall lyckas montera ihop den med. 

Tog lite bilder med mobilen så jag har något i bildväg att bjuda på med (och ne
 
 

Kommentarer:

1 Pia:

Så himla fina bilder!! :)

Svar: Tack :)
Terése Bouvier

2 Caroline:

Vartifrån köpte du pawtrekkern? :) Hemsida?

Svar: Svarade dig på fb, innerwolf heter sidan iaf. Tänkte att jag inte ska skriva ut det förrän den faktiskt har kommit hit. Man vet ju aldrig :P
Terése Bouvier

3 emelie jonasson :

wow. vilka otroligt fina bilder :D och skogen sen. gud så skönt det ser ut att traska runt i ingenstans.

Svar: Tack! Det är kul att hitta nya vägar i närheten av där man bor. Gå sin egen väg bortom vägen, så att säga ;P
Terése Bouvier

Kommentera här: