Rainbow Arch Over Clouds

Trekkar mig förbi det tråkiga

Det har hänt mycket tråkigt den senaste tiden, och då menar jag inte "oj, jag missade bussen"-tråkigt, utan riktigt tragiska och faktiskt livsomvälvande tråkigheter. Det är därför svårt att ens sitta och skriva om saker som är roliga, men det är ju de där roliga sakerna man skall fokusera på, så jag gör ett försök:

Vart ska jag börja? Jo! Vår lilla familj bor ju i ett litet hus mitt ute i ingenstans. Ett litet hus som vi köpte för mindre än dess taxeringsvärde. Därför har vår lilla låginkomstfamilj (och då menar jag låginkomst, och också bara en sådan låg inkomst) därför lite marginaler när det kommer till att baka in ett litet banklån i huslånet. Vilket vi nu också har gjort. Planen för dessa pengar är dock inga lyxgrejer och allmänt slöseri, nä, pengarna skall läggas på själva huset/tomten. Och igår så började vi slänga pengar omkring oss på riktigt iom att vi beställde hem 36kvm robusta hundgårdssektioner. För japp, år utav att "vi ska bygga hundgård" har ju inte blivit av, så nu köper vi sektioner istället, och så får ett par snickare snickra ihop en stoooor isolerad hundkoja.

Dessa snickare ska också få snickra vidare och bygga ett förråd på ca 30kvm, de ska hjälpa oss att komma igång med gärdsgården (också åratal av att vi ska börja med att bygga den) och iaf en början till utebyggnaden som har haft en omålad vägg väntandes på sig länge. Sen så skall ju hallen flyttas, och iom det så skall element flyttas...

... så mycket planer men så "lite" pengar. Och så ljög jag när jag sa att vi inte skulle lyxa till det, för här har det unnats en sparkcykel, eller, dog scooter då. Vet inte om det var ett eller två år sedan som jag gick den där barmarksdragskursen och började drömma om en kickbike. Och sen dess har jag spanat efter en begagnad vettig som klarar två galna och starka hundar på tuff terräng. Men även begagnade sådana har legat långt utanför vad vi har råd med... 

... Då slog det mig igår; Pawtrekker är brittiskt. BREXIT! VALUTAN! Jag har alltså beställt hem en Pawtrekker full suspension. Jag gjorde det. Och det känns helt galet. Ett ställbart dragsele till min kortryggade bouvier fick det också bli då det han har inte sitter då perfekt som jag skulle vilja (är för långt) och ja, vad ska jag säga? Är så galet pepp att det inte är sant. Visst känns det fortfarande lite väl att punga ut 4000kr för en hundhobby, men 4000kr för själva pawtrekkern med frakt hit känns ju verkligen inte dyrt för det man får heller.

Om man räknar ihop gårdagen inköp så är summan av kardemumman att i ett nafs så har vi pungat ut nästan en hel månadslön på hundarna. På att de skall ha det roligare, på att de skall vara lyckligare, och på att vi skall ha en roligare och lättare vardag med dem. Men också pengar som är en hint om att vi har hopp om framtiden. Om att jag skall behöva lämna hundarna längre stunder oftare och om att min kropp kommer orka att aktivera fartfyllda fyrbenta. Det är iaf något att hålla fast vid när kaoset styr och världen rasar. Ett halmstrå i stormen. 

 

Kommentarer:

1 Jossan:

Åh, så spännande med bygge!

Svar: Ja, spännande att se hur mycket vi har råd med också :P
Terése Bouvier

2 Zara:

Åh mycket spännande på gång!
Hoppas du orkar blogga om allt, både byggande och kickbikande för skulle vara kul att följa :)
Är ganska så avundsjuk på att ni bor landet.
Det är min dröm.
Tjänar också toklite. Arbetar bara 25 % och det blir man INTE rik av ;)

Svar: Blogg.se verkar inte kunna ge oss användare egen domän längre, så det blir till att orka blogga på bouvierbaby.blogg.se, vilket inte är så stor skillnad, iofs ^^... och det är ju mer än överkomliga priser på hus ute på landet, men så ska en ha råd att pendla också, och ha råd att ens få ta ett lån. Men en dag kommer din dröm säkert bli sann, hoppas :)
Terése Bouvier

3 NastiSamoyed:

Va roligt med att kasta iväg lite pengar! Sånt är ju nästan alltid kul, särskilt om det ger något bra! Jag hoppas båda byggen blir bra och att ni blir nöjda! :)

Jättetråkigt med att det hänt tråkiga saker i livet! Jag hoppas ni tar er igenom dom tillsammans, och kommer ut starkare igen! :)

Ser fram emot bilder senare på både hundgård, förråd och kickbike! :D

Svar: Roligt men läskigt samtidigt :P... och tack och åter tack! Är så nervös för att varken hundgårdsektioner eller sparkcykeln skall lyckas ta sig hit, så när de grejerna är på plats kan jag börja slappna av och börja kicka, planera och dokumentera ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: