Rainbow Arch Over Clouds

Inget hagel idag inte!

 
 
Första dagen utav tre då jag ska agera ensamstående morsa med två hundar, och denna första dagen har bjudit på både gott och ont, till att börja med. Klockan är ju bara runt tolv när jag skriver detta, så det finns gott om utrymme för dagen att bli både värre och bättre. 
 
Det bjuds på riktigt sommarväder idag. Plagg efter plagg åker av... för min del, vill säga. För Igor är mycket bestämd med vad han vill ha på sig. Det ska vara Angry Birds-tröja, Angry Birds-hatt och hundbyxorna. Att gå barfota går inte heller för sig, utan det ska vara stövlar. Inte som förr i tiden alltså, då han ville vara barfota mest hela tiden och sprang så på grus, gräs och sten som om han hade lädersulor. 
 
Man har också glömt hur trött man blir när det är såhär varmt. Eller framförallt hur trötta hundarna blir. Tolstoj har mest hållit sig i skuggan, medan Juno har växlat mellan solen och dammen. Tolstoj på lina, och Juno lös... eller, Juno fick vara kopplad framåt slutet då hon smög iväg till baksidan och hittade äckliga saker att äta i gödslet till grönsaksodlingarna. Och efter tre timmar utomhus så var Tolstoj mer än redo att gå in, medan Juno tyckte vi gott kunde vara ute några timmar till. Men vi får väl bege oss ut snart igen när jag har samlat krafter/byggt upp mitt tålamod när det kommer till gnäll. Sedan så måste jag verkligen fundera på om inte jag skall ta tag i att klippa och borsta bort massa päls på skäggmonstret. 
 
Försökte dra mig från att fota hund - och barn idag då det är gott om sådant annars, så jag riktade kameran mest mot blommor och bin istället. Fick även en snygg bild på en spindel, men eftersom till och med jag tyckte den såg läskig ut så undvarar jag alla spindelfobiker det fotot. Är kanske nog med de där små spindeldjuren som har parasiterat på den stackars humlan. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Så underbart med sommarvärme! Längtar. Här är det varmt i solen men kalla vindar ännu så jackan är på.
Hundarna njuter dock. De är ju inte lika känsliga. Som du säger så blir dom lätt utmattade om det är för varmt.

Kommentera här: