Rainbow Arch Over Clouds

Risigt värre

Sambon ville fira valborg, jag ville ut och härja idag på 1a maj,.. vi har ni inte gjort något utav det. Istället så har vi pantat burkar och hämtat Igor som har varit hos sina farföräldrar. Han ville dock inte spendera dagen med oss, utan med fina Lejonfamiljen istället. Vilket i sin tur gjorde att vi åkte och hämtade upp massa biodlargrejer och tog en mysig promenad i närliggande samhälle med vovvarna. 
 
Den mysiga promenaden resulterade dock i en smärre katastrof då jag skulle posera med hundarna och tog av mig glasögonen. Lade dem i fickan, och det tog väl en sekund innan ett av kopplena hade tryckts emot den fickan och glasögonen gick i tu. Som inte det vore nog så försvann ena halvan i vitsipperisen, och upphittades först efter en kvarts letande... och så kanske jag hade varit lite mer tillfixad om jag hade planerat att posera för kort. Men det bjuder jag på. 
 
 
 
Jag förstår inte varför vi inte åker ut till denna lilla promenadled oftare dock. Finns gott om ställen för hundarna att doppa sig, och så är det ett bra ställe om en vill få lite hundmöten med möjlighet att gå lite åt sidan. Att det är otroligt vackert är ju också ett plus, och nu i sommar så kan man avsluta promenaden med att köpa sig en glass. För visst fick man glass-fealing idag. Det är nämligen så pass varmt att jag kände att jag hade för mycket kläder på mig. Var väl senast i förrgår som det haglade den tredje vändan under bara en veckas tid. 
 
Att Tolstoj inte drar sig från att gå djupt ner i vattnet är också ett tecken på att det är varmt. Vid den här tiden förra året så hade han redan sin sportiga sommarfrisyr, men nu har han sitt tjocka lurv kvar, som vi varit jätteslarviga med att tunna ut. Men hursomhelst så är det kul att se honom njuta utav ett dopp i sjön. Och kanske blir han än mer sugen på att bada när han har badtoken Juno vid sin sida. 
 
Lite fler bilder, och så skall jag passa på och njuta av tystnaden och lugnet, då jag kommer vara helt ensam med hundar och barn fr.o.m. måndag till onsdag kväll nu nästa vecka. Det kommer dock gå finfint, intalar jag mig själv, och det gör det säkert. Har bunkrat upp med Igormutor och Igors favoritkäk, plus att han har fått en surfplatta att fördriva tiden med om jag skulle få någon trött-attack. Som sagt, det kommer att gå finfint. 
 
 
 
 

Kommentera här: