Rainbow Arch Over Clouds

Svansen rakt opp

 
 
 
Jag bor i helt fel del utav landet. Mina ryska gener påminner mig om detta varje vår och sommar, då jag sakta smälter bort. Det är en panik som far genom kroppen när det är varmt (över 20 grader) som nästan kan liknas vid klaustrofobi. Som om jag är fast i värmen och inte kan komma undan. Paniken i sin tur spär säkert på obehaget och gör att jag blir varmare än nödvändigt. 
 
Med det sagt så var det så svalt och skönt nu under morgonen trots att solen sken. Jag slängde mig med andra ord ut med vovvarna rätt så tidigt och gick lite vägar där jag kunde släppa kopplet korta stunder med gott samvete. Både jag och hundarna behövde komma iväg i några timmar då jag sovit bort det senaste dygnet och låtit sambon hålla dem sällskap. Vilket innebär att att han tar dem på små kissrundor och passar på att klippa deras klor och rycka öronhår, typ. 
 
På tal om detta med tröttheten så är jag orolig för hur det kommer gå med nya medicinen som jag kommer få efter besöket hos överläkaren på tisdag (om han inte säger något oväntat) Trötthet är ju en utav biverkningarna jag får räkna med, och det känns inte som om det är hållbart att jag bli än mer trött. Men jag ska försöka tänka positivt. Ska också försöka komma iväg så ofta som möjligt med hundarna, det gör mig gott. Och även fastän jag inte hade planerat att låta dem bada idag, så kunde jag inet låta bli då vi hamnade vid fiskarestugan här i byn. De har hägnat in ett litet område med tillhörande stuga, men precis bredvid fanns det lite utrymme för hundarna att vara på utan att de störde något eller någon. Det var helt "svansen-rakt-upp"-perfekt... det känns som om jag har mycket att lära mig från hundarna. Alltid denna positiva inställning till livet. Inte beklagar sig Tolstoj med sin "yllekofta" på värmen, t.ex, nä, han struttar på och vet att snart så vankas det kanske ett svalkande dopp. Det smittar ju även av sig, iaf för stunden. Förstår inte hur jag skulle klara mig utan hund, samtidigt som de såklart begränsar mig i viss mån. Men där får man ju väga för - och nackdelar, och vågskålen väger tungt på fördelarna: 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Oj så härliga bilder. Innan jag fick blodtryckssänkande medicin hade jag ungefär samma känsla som dig när det var varmt ute - kunde inte komma undan och kokade inifrån. Fick veta att högt blodtryck gör att kroppen inte kan reglera värme på samma sätt. Stor skillnad när jag fick medicinen sen, kunde till och med börja svettas nu och gissa om det är skönt när kroppen nu kan reglera detta :-) hoppas d blir bättre med medicinen. Hundar är bästa medicinen!

Svar: Vad intressant! Jag har alltid högt blodtryck när jag gjort hälsokontroller. Sambon säger att det är snusandet och stressen som gör det, men att det har att göra med min värmekänslighet har jag inte ens tänkt på, även fastän det låter logiskt ^^... och tack :)
Terése Bouvier

2 Jossan:

Vilka härliga bilder!! :)

Svar: Tack så mycket :)
Terése Bouvier

Kommentera här: